Onze kleurrijke week zag er min of meer zo uit:
-De kindjes kwamen elke dag met kleren in de afgesproken kleur naar school. Bedankt voor jullie medewerking! We namen de tijd om te vertellen. Wat is rood (geel, blauw, groen) en wat niet? We zagen heel veel TINTEN van elke kleur.
-We gingen in de klas op zoek naar spulletjes in die bepaalde kleur en de kindjes moesten om beurt verwoorden wat ze gevonden hadden.
-Elke dag hebben we gedanst met linten in die bepaalde kleur en daarna was er ook schrijfdans. Schrijfdans = de kindjes voorbereiden op schrijfvaardigheden. De basisbewegingen worden daarom eerst geoefend in het groot en in de lucht. ( zwaaien met de armen, grote en kleine cirkels maken, strepen tekenen, … ) Pas daarna gaan we SCHRIJBELEN = experimenteren op een schrijfoppervlak en schrijftekenen waarbij dezelfde schrijfbewegingen die eerst in de lucht werden uitgevoerd, hun spoor achterlaten op bord of papier of op een ander schrijfoppervlak. We gebruikten daarvoor allerlei materiaal zoals bv. Krijtjes, wasco’s, kleurknotsen, stiften, en verf.
-Wat een verrassing! Er kwam dinsdag een meneer aankloppen met een grote doos berensnoepjes als bedanking omdat we zo mooi gezongen hebben voor zijn mama die 100 jaar werd! Haha, elke dag konden we een snoepje in de kleur van de dag uit de doos halen. Enkel donderdag was er geen berensnoepje want er zaten geen blauwe in de doos! ;-)
-Vrijdagnamiddag, op onze 'groene dag' maakten we een wandeling in de Mote. Het gras is groen, de blaadjes aan de bomen zijn nu nog groen...
Reacties
Een reactie posten