Doorgaan naar hoofdcontent

Zon, zee, strand, VAKANTIE!

 Ons laatste arrangement...


  • We oefenden woordenschat in aan de hand van een kimspel (Wat heeft juf verstopt?): de schop, het zandkasteel, de emmer, de zeef, het zand, de schelp, ... 
  • We maakten een afscheidsvlieger of zandkasteel.
  • We gingen op stap naar de zee.
  • We maakten kennis met de klas van Juf Evy en juf Faye of de klas van juf Karen.
  • Juf vertelde verschillende verhaaltjes:
    • Anna met oma en opa aan zee 
    • Anna wil een ijsje
    • Het ijsje
    • Bertje aan zee 
  • We leerden een versje: 
    • Ik ga naar zee en ik neem mijn schepje mee
      • Met een schepje in mijn hand
      • graven, graven in het zand
      • Schepje hier en schepje daar,
      • ziezo, mijn zandkasteel is klaar.
      • Dag strand, dag zon, dag zee
      • en mijn schepje neem ik terug mee.
  • Tijdens de godsdienstmomenten leerden we over 'Afscheid nemen'. 
  • 3 dagen lang stonden er springkastelen op school. We mochten er elke dag op springen en genoten vrijdagnamiddag van een lekker ijsje. DIT ALLES DANKZIJ DE VRIENDENKRING VAN ONZE SCHOOL! Van harte dank!
  • Ook namen we op de laatste schooldag afscheid van de klas, de juffen en van mekaar. Ook speciaal was dat we afscheid van Emme moesten nemen. Emme verhuist en gaat daardoor volgend schooljaar naar een nieuwe school. WE GAAN JE MISSEN maar wensen je tegelijk een heel goeie start en hopen dat je snel nieuwe vriendjes maakt! 


WE WENSEN JULLIE EEN PRETTIGE VAKANTIE!
    &
VEEL SUCCES IN DE TWEEDE KLEUTERKLAS!🌞


VEEL LIEFS 

  ...

JUF MARTINE EN JUF FAYE 

🩷🩷🩷



Reacties

Populaire posts van deze blog

Onze eerste schooldag in de Anna-klas

  Ontdek onze foto's hier

De herfst

We begonnen het arrangement met een leuke boswandeling in het Arboretum in Bovekerke. Daar deden we verschillende opdrachtje en activiteiten:  Naar hartenlust rapen en ontdekken van het bosmateriaal  Bomen knuffelen  Bomen vergelijken  Blaadjes, nootjes, ... tellen  De blaadjes omhoog gooien  Het Budopad volgen (Dit is een bewegingspad in het bos)  Bomen proberen omver te duwen ... In de klas kwamen verschillende activiteiten aan bod:  Tijdens de eerste week legde we de focus op het bos in het algemeen: Waarnemen van het gevonden bosmateriaal. Hierbij legden we de focus op de begrippen: bolster, kastanje, blad, boom, stam, eikel, tak, wind, dennenappel, bos.  Aanleren van het liedje 'Ploem de Pluimstaart'  Ontdek ons themaliedje hier We maakten een herfstboom: De stam en de takken inschilderen in bruin: focus op de juiste penseelgreep en het binnen de lijntjes kleuren  De boom versieren met geknipte herfstblaadjes  Ploem de Pl...

Pompoenen

We startten het arrangement "pompoenen" op een geheimzinnige wijze...  In de klas lag er op de tafel een groot zwart laken. Onder dat laken lagen er precies grote ronde dingen. ONEE! WAT ZOU DAT ZIJN?  We namen de pompoen waar:  Welke kleuren heeft de pompoen? Hoe ziet de pompoen er uit?  Hoe ziet een pompoen er aan de binnenkant uit?  Wat kunnen we doen met een pompoen? We maakten lekkere pompoensoep. We maakten kennis met het begrip ROND. We knipten in oranje papier. We maakten een pompoentje in echte klei. We gingen langs in de bibliotheek. Dit zullen we vanaf nu iedere maand doen. We leerden een versje over pompoenen: Pompoen, pompoen, ik geef je een zoen. Je bent zo mooi rond,  en in de soep, héél gezond. Een beetje peper, een snuifje zout, deze soep is beter warm, dan koud. Er was een 'schrijfdans activiteit' en zo leerden de kindjes de ronde vorm ervaren. Eerst met hun hele lichaam (een rondedans, zwieren en zwaaien met de armen in de lucht) en ...