Doorgaan naar hoofdcontent

Kusjes die vliegen

 


Anna kreeg een kaart met 'Ik vind jou lief'. Van wie zou die zijn? Binnenkort is het Valentijn en dan willen we duidelijk maken wie we echt graag zien. 😍
Het verhaal 'De klapzoenkampioen werd verteld met een Kamishibai vertelkastje. Tina kreeg zoentjes van papa maar zijn stoppelbaard prikte te veel, ze kreeg een zoentje van ... Alleen de knuffel van mama was niet te hard en de zoen van mama was een echte klapzoen! 
We maakten een hart op een stok. Die kan in de aarde bij de bloem / plant geprikt worden of in een vaas gezet worden. Hierbij tekenden we met kaars lijnen 'van boven naar beneden' en voor wie het kon ook van links naar rechts. Hé wat raar... we zien de lijnen nu helemaal niet MAAR... als we dit alles overschilderden met ecoline... kwamen de lijnen weer tevoorschijn! 😍
Op vrijdagnamiddag was er TIK TAK en daarna Sherborne.
Ook maakten we een kusjeskunstwerk. Hierbij oefenden we op het maken van propjes, wat heel goed is voor onze fijne vingermotoriek. 
We deden mond- en lipoefeningen wat heel stimulerend is voor de articulatie en de uitspraak. 
We hebben afgesloten met het liedje 'Was was' en mochten eerst bij onszelf en daarna bij ons vriendje de genoemde lichaamsdelen wassen op het ritme van de muziek, en die werd steeds sneller en sneller! 😀

Reacties

Populaire posts van deze blog

Onze eerste schooldag in de Anna-klas

  Ontdek onze foto's hier

Pompoenen

We startten het arrangement "pompoenen" op een geheimzinnige wijze...  In de klas lag er op de tafel een groot zwart laken. Onder dat laken lagen er precies grote ronde dingen. ONEE! WAT ZOU DAT ZIJN?  We namen de pompoen waar:  Welke kleuren heeft de pompoen? Hoe ziet de pompoen er uit?  Hoe ziet een pompoen er aan de binnenkant uit?  Wat kunnen we doen met een pompoen? We maakten lekkere pompoensoep. We maakten kennis met het begrip ROND. We knipten in oranje papier. We maakten een pompoentje in echte klei. We gingen langs in de bibliotheek. Dit zullen we vanaf nu iedere maand doen. We leerden een versje over pompoenen: Pompoen, pompoen, ik geef je een zoen. Je bent zo mooi rond,  en in de soep, héél gezond. Een beetje peper, een snuifje zout, deze soep is beter warm, dan koud. Er was een 'schrijfdans activiteit' en zo leerden de kindjes de ronde vorm ervaren. Eerst met hun hele lichaam (een rondedans, zwieren en zwaaien met de armen in de lucht) en ...

De herfst

We begonnen het arrangement met een leuke boswandeling in het Arboretum in Bovekerke. Daar deden we verschillende opdrachtje en activiteiten:  Naar hartenlust rapen en ontdekken van het bosmateriaal  Bomen knuffelen  Bomen vergelijken  Blaadjes, nootjes, ... tellen  De blaadjes omhoog gooien  Het Budopad volgen (Dit is een bewegingspad in het bos)  Bomen proberen omver te duwen ... In de klas kwamen verschillende activiteiten aan bod:  Tijdens de eerste week legde we de focus op het bos in het algemeen: Waarnemen van het gevonden bosmateriaal. Hierbij legden we de focus op de begrippen: bolster, kastanje, blad, boom, stam, eikel, tak, wind, dennenappel, bos.  Aanleren van het liedje 'Ploem de Pluimstaart'  Ontdek ons themaliedje hier We maakten een herfstboom: De stam en de takken inschilderen in bruin: focus op de juiste penseelgreep en het binnen de lijntjes kleuren  De boom versieren met geknipte herfstblaadjes  Ploem de Pl...