Doorgaan naar hoofdcontent

Anna is jarig

Deze week vierden we feest: We vierden de verjaardag van onze lieve klaspop Anna.

De hele week stond in teken van feest, ballonnen, slingers, ...

  • We maakten een vlaggenlijn aan de hand van een patroon: geel, groen, geel, groen, ...
  • Onze vlaggenlijn versierden we met stippen. Hierbij oefenden we het begrip NIET 
  • We hielden een waarneming van onze verjaardagskoffer: Wat hebben we nodig om een verjaardag te vieren? 
  • Juf vertelde de verhalen:
    • Anna is jarig
    • Warre is jarig
  • We leerden het liedje 'Er is er een jarig', 'Happy Birthday', 'Lang zal ze leven', 'O wat zijn we vandaag blij'.
  • We deden blaasspelletjes met een pluimpje en met de bellenblazer. Kaarsjes uitblazen is niet voor iedereen zo evident! ;-)
  • We maakten nu al onze verjaardagskroon tegen onze 4de verjaardag.
  • We leerden aanwijzend tellen: Hoeveel kaarsjes staan er op de taart?
  • We maakten een grote verjaardagskaart voor Anna. 😀
  • Op vrijdag kwam de mama van Gemma pannenkoekjes bakken voor het verjaardagsfeest van Anna en Jules! Zij werden allebei 3 jaar!
  • In de namiddag was er een Tik Tak voorstelling in het thema en daarna hebben we gezongen en gedanst en natuurlijk gesmuld van de pannenkoeken én van popcorn! 😋

Reacties

Populaire posts van deze blog

Onze eerste schooldag in de Anna-klas

  Ontdek onze foto's hier

Pompoenen

We startten het arrangement "pompoenen" op een geheimzinnige wijze...  In de klas lag er op de tafel een groot zwart laken. Onder dat laken lagen er precies grote ronde dingen. ONEE! WAT ZOU DAT ZIJN?  We namen de pompoen waar:  Welke kleuren heeft de pompoen? Hoe ziet de pompoen er uit?  Hoe ziet een pompoen er aan de binnenkant uit?  Wat kunnen we doen met een pompoen? We maakten lekkere pompoensoep. We maakten kennis met het begrip ROND. We knipten in oranje papier. We maakten een pompoentje in echte klei. We gingen langs in de bibliotheek. Dit zullen we vanaf nu iedere maand doen. We leerden een versje over pompoenen: Pompoen, pompoen, ik geef je een zoen. Je bent zo mooi rond,  en in de soep, héél gezond. Een beetje peper, een snuifje zout, deze soep is beter warm, dan koud. Er was een 'schrijfdans activiteit' en zo leerden de kindjes de ronde vorm ervaren. Eerst met hun hele lichaam (een rondedans, zwieren en zwaaien met de armen in de lucht) en ...

De herfst

We begonnen het arrangement met een leuke boswandeling in het Arboretum in Bovekerke. Daar deden we verschillende opdrachtje en activiteiten:  Naar hartenlust rapen en ontdekken van het bosmateriaal  Bomen knuffelen  Bomen vergelijken  Blaadjes, nootjes, ... tellen  De blaadjes omhoog gooien  Het Budopad volgen (Dit is een bewegingspad in het bos)  Bomen proberen omver te duwen ... In de klas kwamen verschillende activiteiten aan bod:  Tijdens de eerste week legde we de focus op het bos in het algemeen: Waarnemen van het gevonden bosmateriaal. Hierbij legden we de focus op de begrippen: bolster, kastanje, blad, boom, stam, eikel, tak, wind, dennenappel, bos.  Aanleren van het liedje 'Ploem de Pluimstaart'  Ontdek ons themaliedje hier We maakten een herfstboom: De stam en de takken inschilderen in bruin: focus op de juiste penseelgreep en het binnen de lijntjes kleuren  De boom versieren met geknipte herfstblaadjes  Ploem de Pl...