Doorgaan naar hoofdcontent

Welkom in onze Anna-klas

Ons allereerste arrangement zit erop: "Welkom in onze Anna-klas'.

We vlogen er meteen in: 

  • We maakten kennis met onze vriendjes, de juffen, onze klaspop Anna en de nieuwe kentekens
  • We versieren onze knutseltas met de knikkertechniek = knikkers door de verf laten rollen
  • We kleurden ons kenteken in 
  • We beluisterden het verhaaltje 'Anna gaat naar school' 
  • We maakten EEN ZONNEBLOEM: iedere kleuter stelt een bloemblaadje voor en samen vormen we 1 mooie grote bloem. 
  • Waarneming van onze schooltas en de spulletjes die er in zitten 
  • We sorteerden: Wat mag er WEL in de schooltas en wat mag er NIET in de schooltas?
  • We speelden een kimspel met de brooddoos, de drinkfles, het fruitdoosje en het mapje. Wat werd er weggenomen van de tafel? Daarbij zongen we het liedje: 'Kan je raden, kan je raden, kan je raden wat is er weg? ...'
  • We leerden ons eerste versje:
    Met mijn jas en mijn tas 
    ga ik naar de kleuterklas
    Ik heb veel vriendjes groot en klein
    Wil jij ook mijn vriendje zijn? 
  • We schilderden het schilderschortje de jongen of het meisje
  • We zongen het liedje: 'Toen onze Mop een Mopje was, 't was aardig om te zien ...'
  • Vrijdagnamiddag werd afgesloten met poppenspel met Simon en Saartje. Ook zij mochten voor het eerst terug naar school!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Onze eerste schooldag in de Anna-klas

  Ontdek onze foto's hier

Naar de kermis!

VAN HARTE DANK AAN DE VRIENDENKRING Wij mochten een paar toertjes op de draaimolen. Hoe leuk was dit?! Klik hier voor alle foto's