Ons allereerste arrangement zit erop: "Welkom in onze Anna-klas'.
We vlogen er meteen in:
- We maakten kennis met onze vriendjes, de juffen, onze klaspop Anna en de nieuwe kentekens
- We versieren onze knutseltas met de knikkertechniek = knikkers door de verf laten rollen
- We kleurden ons kenteken in
- We beluisterden het verhaaltje 'Anna gaat naar school'
- We maakten EEN ZONNEBLOEM: iedere kleuter stelt een bloemblaadje voor en samen vormen we 1 mooie grote bloem.
- Waarneming van onze schooltas en de spulletjes die er in zitten
- We sorteerden: Wat mag er WEL in de schooltas en wat mag er NIET in de schooltas?
- We speelden een kimspel met de brooddoos, de drinkfles, het fruitdoosje en het mapje. Wat werd er weggenomen van de tafel? Daarbij zongen we het liedje: 'Kan je raden, kan je raden, kan je raden wat is er weg? ...'
- We leerden ons eerste versje:
Met mijn jas en mijn tas
ga ik naar de kleuterklas
Ik heb veel vriendjes groot en klein
Wil jij ook mijn vriendje zijn? - We schilderden het schilderschortje de jongen of het meisje
- We zongen het liedje: 'Toen onze Mop een Mopje was, 't was aardig om te zien ...'
- Vrijdagnamiddag werd afgesloten met poppenspel met Simon en Saartje. Ook zij mochten voor het eerst terug naar school!
Reacties
Een reactie posten